Het was leuk op de Vakbeurs Facilitair 2018

Posted on 06 februari, 2018 door marc fahrner

Tags:

Nieuwe stand, nieuwe locatie Jaarbeurs Utrecht

Het was erg spannend. Met een nieuwe stand naar de Vakbeurs Facilitair 2018. Voor Quarto Betaalsystemen kwam er nog bij dat we nog niet hadden deelgenomen op de nieuwe locatie, de Jaarbeurs in Utrecht. Voor ons was 's-Hertogenbosch jarenlang vertrouwd terrein, net als de opzet en de indeling van de hallen.

Onze stand F28 bevond zich in hal 1, de hal waar de meeste grotere aanbieders van facilitaire oplossingen stonden. Dit was meteen de meest overzichtelijke hal en leek de best bezochte. 

Onze standbouwer, Impulz-expo uit Ulft heeft onze verwachtingen over een stand die moest passen bij de uitstraling en marktpositie meer dan prima waargemaakt. Keurig opgebouwd en netjes strak en schoon opgeleverd. Top samenwerking.

Fac2018 Stand Voor
Fac2018 Scherm Doel

De Focus van Quarto

Voor de Facilitair 2018 hebben we gekozen voor een heldere focus: het neerzetten van een partnership dat we nastreven wanneer je met ons gaat samenwerken. Een partnership waarvan we trots zijn dit niet alleen in woord, maar juist in handelen te hebben bewezen.

Waar staat Quarto Betaalsystemen voor? Waarmee denken wij ons te onderscheiden? Waarin laten we zien dat we naast luisteren ook proactief meedenken? Hoe helpen we klanten met het bewegen in de spagaat gasttevredenheid vs kosten? 

Bij die focus past ook het toepassen van innovatieve techniek. Juist in de operationele fase, het dagelijks gebruik dus, wordt een partnership gemaakt of gebroken. Daarom heeft Quarto haar nieuwe Service-aanpak, gericht op proactieve monitoring en remote en zorgvuldig gepland preventief oplossen van dreigende verstoringen gepresenteerd. Maar ook upgrades, Windows-beveiligingspatches en vooraf geteste virusscanners kunnen zo remote worden gedistribueerd. Dit scheelt interventietijd en vooral verstoringen in jouw werkproces op momenten dat het echt niet uitkomt. Meer dan win-win dus.

Van productleverancier naar Trusted Partnership

Wanneer je het er over hebt, reageren verkopers alsof het allemaal vanzelfsprekend is: niet vanuit het product denken, maar vanuit de klant en toegevoegde waarde. Toch zijn er nog hele volksstammen en beursstands, die trots alleen hun producten promoten. (Ken je de reclame nog? "Wij van WC-eend, adviseren WC-eend"). Dat heeft Quarto bewust niet gedaan. Wat voegt het toe? Goede kwaliteit wordt door de markt, heel terecht, als impliciet gezien, net als uitgebreide functionaliteiten. 

De facilitaire manager heeft simpelweg geen tijd om op z'n beursdag door alle systemen van alle aanbieders heen te worden geleid. Daar hebben we maatdemo's voor en daarvoor wil je eerst bepalen of de leverancier wel kans maakt ook jouw partner te worden. Dan gaan hele andere overwegingen een rol spelen dan de vraag wat er allemaal aan toeters en bellen opzit. Dat deze benadering op prijs wordt gesteld, blijkt uit de zinvolle nieuwe contacten en vervolgafspraken die inmiddels door Quarto gemaakt zijn.

Wij geloven in een trusted partnership met onze klanten. Dit betekent dat wij niet alleen onze kennis delen, maar dat onze klanten ook hun kennis, methoden en bedrijfsinformatie delen om Quarto in staat te stellen die verwachte toegevoegde waarde meer dan waar te maken.

Luisteren en bewijzen dat je naar de vraag achter de vraag meezoekt, daarvoor is een beurs!

Was Vakbeurs Facilitair 2018 succesvol voor Quarto?

Ja, absoluut! We hebben leuke en interessante gesprekken gevoerd met bestaande en vooral nieuwe relaties uit zorg, catering, onderwijs en musea. Het aantal inschrijvingen via onze blog voorafgaande aan de beurs was goed en de mensen die hadden ingeschreven zijn vrijwel allemaal geweest. 

Naar onze mening, maar ook die van diverse andere beursdeelnemers had het nog drukker mogen zijn op de gehele beursvloer. En dan niet alleen met hele schoolklassen van facilitaire opleidingen, hoewel dat natuurlijk wel de beslissers van morgen zijn. 

De aanpak sloeg in elk geval aan. We zijn trots op de complimenten over onze presentatie en richten ons met de verkregen input weer vol enthousiasme op nieuwe evenementen.

Niet geweest en toch eens sparren met onze accountmanagers? Maak eens een afspraak en laat je in een uurtje bijpraten over ontwikkelingen en mogelijkheden, passend bij jouw ambitie!